UnitedFreakz
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
UnitedFreakz

Where all the Freakz unite!
 
HemHem  PortalliPortalli  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
ADeadRat-JimmY
ProElite^^
ADeadRat-JimmY


Man
Antal inlägg : 59
Age : 33
Registration date : 07-08-31

Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Empty
InläggRubrik: Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället   Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Icon_minitime2007-09-11, 17:18

någon som kan hjälpa mig ska skriva ett A4 om varje ämna

Hälsa

miljö

samhället

någon som vet typ vad jag kan skriva ska vara klart på fredag :S
Till överst på sidan Gå ner
AnGeLiTa
SnällaAdmin
AnGeLiTa


Kvinna
Antal inlägg : 386
Age : 34
Registration date : 07-08-05

Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Empty
InläggRubrik: Sv: Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället   Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Icon_minitime2007-09-11, 17:34

hejsan Jimmy,

Förstår att det kan vara jobbigt att sitta och fundera över såna grejer men här är lite jag kan erbjuda dig

Hälsa: Du kan skriva om kroppens funktioner och hur kroppssytemet kan ändras från kanske det bättre till det sämre eller tvärtom.
Du kan skriva om hur rökning kanske påverkar hälsan och att man får dålig kondition eller om man äter onyttig mat kommer kroppen att må på detta sättet..etc

Miljö: Du kan skriva om växthuseffekten kanske som bakgrund och sedan ta upp lite om hur man kan minska den effekten...Vad du tror kommer att ske inom dom närmaste 30 åren kanske eller nått sånt...

Samhället: Hur ser du på d samhälle du lever i? Vad är acceptabelt i dagens samhälle som inte var det för kanske 20 år sen? Vilka ändringar har skett under den perioden? Anledning? Hur tror du det kmr att bli i framtiden? Försök att motivera så mkt som möjligt...


jag vet inte om detta har varit till någon hjälp men det är lite av vad som dök upp i huvudet på mig när jag läste detta...
Är det något du funderar över eller behöver mer hjälp med säg bara till :) Det är bra att du frågar.. Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället 906675 I love you
Till överst på sidan Gå ner
https://unitedfreakz.swedishforum.se
Gabriel
Crackern



Antal inlägg : 127
Registration date : 07-08-06

Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Empty
InläggRubrik: Sv: Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället   Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Icon_minitime2007-09-11, 21:53

ADeadRat-JimmY skrev:
någon som kan hjälpa mig ska skriva ett A4 om varje ämna

Hälsa

miljö

samhället

någon som vet typ vad jag kan skriva ska vara klart på fredag :S


Hej. Jag tycker inte att man ska "fuska". Idéer är bra att få. Din lärare lär ju märka att det inte är "ditt språk" när du skriver. T.ex när jag skrev en engelskauppgift till en "ig-kompis" så fick han underkänt för att hon märkte att texten var för avancerad för honom (nej jag skryter inte).

Förklara gärna lite mer om vad ni ska skriva om.. Hälsa? Hur man får en bra hälsa? Eller vad ska ni skriva om? Förklara gärna lite mer.
Till överst på sidan Gå ner
Foffe
TestMod
Foffe


Man
Antal inlägg : 328
Location : UnitedFreakz' Forum
Registration date : 07-09-07

Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Empty
InläggRubrik: Sv: Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället   Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Icon_minitime2007-09-12, 14:58

Hoho, mina kompisar sitter o skriver av mig, och vipps så "tjabblar jag" så kollar jag om de skriver samma sak, och det gör dom ju.. Senare när allt är klart då lämnar de in, och när de sätter sig igen då suddar jag och skriver rätt svar! Fyfan de ville inte prata me mig sen! sunny
Till överst på sidan Gå ner
http://www.unitedfreakz.3w.se
Flipper
DesignAdmin
Flipper


Antal inlägg : 361
Registration date : 07-08-05

Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Empty
InläggRubrik: Sv: Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället   Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Icon_minitime2007-09-12, 16:12

haha så gjorde jag på Examen (SAT:s) utomlands, såg att en snubbe rå kollade på mig så lät han... satt hela tiden och skrev fel, sen direkt rätt / sen täckte över, och gick till nästa, slösade kanske 20 minuter på det, men vafan, fatta vilket roligt resultat han fick , In ure FACE!
Till överst på sidan Gå ner
ADeadRat-JimmY
ProElite^^
ADeadRat-JimmY


Man
Antal inlägg : 59
Age : 33
Registration date : 07-08-31

Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Empty
InläggRubrik: Sv: Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället   Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Icon_minitime2007-09-12, 16:19

Gabriel skrev:
ADeadRat-JimmY skrev:
någon som kan hjälpa mig ska skriva ett A4 om varje ämna

Hälsa

miljö

samhället

någon som vet typ vad jag kan skriva ska vara klart på fredag :S


Hej. Jag tycker inte att man ska "fuska". Idéer är bra att få. Din lärare lär ju märka att det inte är "ditt språk" när du skriver. T.ex när jag skrev en engelskauppgift till en "ig-kompis" så fick han underkänt för att hon märkte att texten var för avancerad för honom (nej jag skryter inte).

Förklara gärna lite mer om vad ni ska skriva om.. Hälsa? Hur man får en bra hälsa? Eller vad ska ni skriva om? Förklara gärna lite mer.

vet faktist inte vad det är vi ska skriva ;D

thx angelita :D
Till överst på sidan Gå ner
Foffe
TestMod
Foffe


Man
Antal inlägg : 328
Location : UnitedFreakz' Forum
Registration date : 07-09-07

Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Empty
InläggRubrik: Sv: Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället   Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Icon_minitime2007-09-12, 17:55

Ganska roligt o göra bort nördar! :)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.unitedfreakz.3w.se
Flipper
DesignAdmin
Flipper


Antal inlägg : 361
Registration date : 07-08-05

Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Empty
InläggRubrik: Sv: Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället   Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Icon_minitime2007-09-12, 18:05

Nu låser jag tråden då trådskaparen har fått vad han vill ha :)

I framtiden måste ni beskriva mer om vad ni behöver göra, mer beskrivningar, mer hjälp! - Vi ska inte göra läxan åt dig, vi ska bara hjälpa dig att förstå uppgiften, och ge ett och annat tips!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Empty
InläggRubrik: Sv: Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället   Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Idrott inlämnings uppgift hälsa, miljö, samhället
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
UnitedFreakz :: Papperskorgen-
Hoppa till: